Etsin kirjoja joissa olisi legendoja kasveista ja eläimistä. Mitähän kirjoja olisi olemassa.

Kysytty

Hei
Etsin kirjoja joissa olisi legendoja kasveista ja eläimistä. Mitähän kirjoja olisi olemassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin näistä kirjoista löytyisi:

- An encyclopedia of plants in myth, legend, magic and lore / Stuart Phillips (2012)
- David Taylor’s animal monsters : myths, legends, fantasies and facts / David Taylor (1987)
- Kaikki, mikä hengittää, ylistää Ikuista" : eläin ja ihminen ortodoksisessa perinteessä pyhien elämäkertalegendojen valossa / Aulikki Romakkaniemi (Pro gradu -tutkielma : Helsingin yliopisto, Uskontotiede, 1995)
- Eläimet : raamatunkohtia, joissa suoraan tai epäsuoraan mainitaan eläimiä ja niiden käyttöön, kohteluun ja huolenpitoon liittyviä asioita / Jalo Einola (2011)
- Sinikello : legendoja kasveista / teksti Kora Gädke-Timm (1978)
- Lasten kukkakirja 1 ja 2 / teksti: Bisse Falk & Lena Kallenberg (1985)
- Ystävämme eläimet : legendoja pyhästä Franciscuksesta / Riitta Teinonen (1987)

Artikkeleita samoista aiheista löytyy näistä:

- Karhuja ja pyhimyksiä / Osmo Pekonen (julkaisu: Karhun vuosi Tampere : Tampereen museot (2010)
- Kuninkaan kynttilöitä ja hevosia eli kasveja ja eläimiä suomalaisissa joululegendoissa (julkaisu: Maatiainen, 1995: 4, s. 7-15
- Neitsyt Marian puutarha (julkaisu: Ikonimaalari, 2008 : 2, s. 44-52