Etsin kirjoja ja elokukuvia, faktaa ja fiktiota, lasten ja nuorten huumeiden käytöstä.

Kysytty

Hei!
Etsin kirjoja ja elokukuvia, faktaa ja fiktiota, lasten ja nuorten huumeiden käytöstä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa listaus aihetta käsittelevistä kirjoista ja elokuvista.

Muistelmia

- Felscherinow, Christiane V.:Christiane F: minun toinen elämäni: Sammakko, 2015
- Sixx, Nikki: Heroiinipäiväkirja, Like, 2008
- Korhonen, Anita: Kirjeitä Tiinalle: erään äidin huumeraportti, Otava, 2004
- Usvasalo, Saija: Poika ja kannabis: äidin päiväkirja: tammikuu 2012-toukokuu 2013, Saila Usvasalo, 2013
- Spungen, Deborah: Nancy, Gummerus, 2007

Tietokirjallisuutta

- Mauriala, Auli: Huolesta puheiksi, puheista teoiksi : opas huumeista nuorten vanhemmille, A-klinikkasäätiö, 2000
- Rogers, Peter D.: Tunnista nuoren huume- ja alkoholiongelmat, Minerva, 2012

Kaunokirjallisuutta

-Levola, Kari: Dumdum, Tammi, 1998
-Burgess, Melvin: Hepo, Otava, 1999
- Lehtineva, Tiina: Hero: he olivat nuoria ja kuolemattomia ja maailma oli heidän, Nordbooks, 2015
- Cruz, Nicky: Juokse poika juokse, RV-kirjat, 1970
- Rafaelsen, Ellinor: Katja New, WSOY, 1993
- Mikkanen, Raili: Koukussa, Otava, 2001

Elokuvia

-Christiane F.: tyttö metroasemalta, Edel, Ulrich, ohjaaja
-Trainspotting, Boyle, Danny, ohjaaja
-Candy, Phillips, Garry, ohjaaja