Otsikko
Etsin kirjoja/elokuvia aiheesta itsetuhoisuus mieluiten nuorten keskuudessa. (viiltely, syömishäiriöt, mielenterveyshäiriöt, itsemurha)?

Kysytty

Hei! Etsin kirjoja/elokuvia aiheesta itsetuhoisuus mieluiten nuorten keskuudessa. (viiltely, syömishäiriöt, mielenterveyshäiriöt, itsemurha)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä aiheeseen liittyvää aineistoa.

Tietokirjallisuutta:
Friis, Leila: Lasten ja nuorten mielenterveystyö (WSOY, 2004)
Helposti särkyvää : nuoren kasvun turvaaminen (Kirjapaja, 2007)
Lasten- ja nuorisopsykiatria (Duodecim, 2004)
Mieli maasta : masentuneen nuoren kohtaaminen ja tukeminen (PS-kustannus, 2011)
Mun on paha olla : näkökulmia lasten ja nuorten psyykkiseen hyvinvointiin (PS-kustannus, 2009)
Nuoren aika (WSOY, 2003)
Nuoren psyykkisten ongelmien kohtaaminen (Duodecim, 2006)
Nuorisopsykoterapian erityiskysymyksiä. 9, Itseään viiltelevä nuori (Nuorisopsykoterapia-säätiö, 2007)
Soisalo, Raul: Särkyvä mieli : lasten ja nuorten psyykkinen oireilu (Suomen psykologinen instituuttiyhdistys, 2012)

Kaunokirjallisuutta:
Bell, Julia: Ahmatti (Otava, 2003)
Honkasalo, Laura: Siskoni, enkelinluinen tyttö (WSOY, 2001)
Kaskiaho, Reija: Pientä purtavaa (WSOY, 2002)
Küchen, Maria: Perhosen lento (Tammi, 2002)
McCormick, Patricia: Viilto (Minerva, 2009)
Poutanen, Kira: Ihana meri (Otava, 2001)
Pulkkinen, Riikka: Vieras (Otava, 2012)
Repo, Niina: Pimeä huone (WSOY, 1993)
Spungen, Deborah: Nancy (Gummerus, 9. p. 2007)

Elokuvia:
2:37
Black swan
Kun mikään ei huvita (dokumentti)
Vuosi nuoruudestani

15 ääntä

Kommentit

Onko kirjoja aiheesta yleensäkin?,,ei nuorten näkökulmasta.

Minuakin kiinnostaisi aihe aikuisen näkökulmasta. Millaista on itsetuhoisuus kun elämä ei ole enää "alussa".