Lasten tietokirjoja ihmisestä ja lääkärintyöstä

Kysytty

Hei
Etsin kirjoja 5v tytölle. Hän haluaisi tietokirjoja ihmisestä ja lääkärintyöstä, anatomiasta ja sen sellaisesta. Luukkujakin voi olla. Kurkista ihminen -kirja meillä on.

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu

Ihmiskehosta ja lääkäreistä kertovia sopivia kirjoja voisivat olla seuraavat:

Colombo, Luann: Ihmiskeho : kurkista sisään!

Daynes, Katie: Kysy ja kurkista! : ihminen

Kurkista ihmiseen : näe ja lue, kuinka kehosi toimii!

Martin, Ruth: Ihmeellinen kehoni

Pikku lääkäri (Ellan & Veikon tutkimusmatkat -sarja)

Willow, Marnie: Ihmiskeho

Jos haluatte enemmän tietoa lääkärikäynneistä ja sairastamisesta, kannattaa tutustua myös Stiina Kiiverin Pienen kulkijan sairauskirjaan. "Suomalaisista lapsista joka viidennellä on ainakin yksi pitkäaikaissairaus. Lisäksi lähes jokainen lapsi sairastuu infektioihin ja käy joskus lääkärissä. Kirjan avulla lapsi voi saada tietoa paitsi omasta myös sisarustensa ja kavereidensa sairauksista, jotka usein herättävät kysymyksiä ja tiedonjanoa. Pääpaino on eri pitkäaikaissairauksien esittelyssä, mutta alussa käydään läpi lääkärikäynnin yleisimmät tutkimustavat ja -välineet. Pitkäaikaissairauksista esitellään erityisesti allergia, astma, diabetes, sydänvika ja lastenreuma."