Etsin kirjastosta kirjaa hiuksista, mutta en ole löytänyt. Tarvitsisin tietoa hiuksista enemmän historialliselta ja tieteelliseltä pohjalta tietokirjan…

Kysytty

Hei, etsin kirjastosta kirjaa hiuksista, mutta en ole löytänyt. Tarvitsisin tietoa hiuksista enemmän historialliselta ja tieteelliseltä pohjalta tietokirjan muodossa kuin esim. hoidollisista tiedoista? Sama haku olisi myös aihepiirissä vesi.
Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä olisi jonkinlaista lisää hiuksia käsittelevistä tietokirjoista:

A History of Women's Hairstyles 1500-1965 / Jean Keyes
Encyclopedia of hair : a cultural history / Victoria Sherrow
Fashions in hair : the first five thousand years / Richard Corson
Hairstyles ancient to present / Charlotte Fiell
Historical wig styling : ancient Egypt to the 1830s / Allison Lowery
Muoti-ilmiöitä antiikista nykyaikaan / Taina Luoma, Johanna Luoma-Tuominen
Tukka hyvin? / James Innes-Smith ja Henrietta Webb
Venus : naiskauneuden tarina / Kaari Utrio

Vedestä löytyy monista eri näkökulmista kirjoitettuja tietokirjoja, esimerkiksi vesihuoltojärjestelmän tai vesisuojelun näkökulmasta. Tässä olisi listaa niistä:

Drinking water : a history / James Salzman
Hanaa! : Suomen vesihuolto - kehitys ja yhteiskunnallinen merkitys / Tapio S. Katko
Kaikki syntyy kriisistä (Juhani Kakkurin artikkeli ”Jättijärviä ja tulva-aaltoja : vesi maaston muovaajana”)
Kyrönjokilaakson vesisota / Anssi Orrenmaa
Water : a natural history (tätä ei löydy Helmet-kirjastoista, vain Kaisa-talon kirjastosta)
Water : the epic struggle for wealth, power, and civilization / Steven Solomon
Water protection of the Gulf of Finland and Estonian waterbodies (1945-2003)
Vesi ja veden merkitys maa-, metsä- ja kotitaloudessa menneinä vuosikymmeninä / Martti Sipilä
Vesi kaupungissa ja kulttuurissa
Vesiensuojelun synty : Helsingin ja sen merialueen ympäristöhistoriaa 1878-1928 / Simo Laakkonen
Vettä ja elämää : Helsingin vesihuollon historia 1876-2001 / Timo Herranen
Virtojen Vantaa : Vantaan veden historia

Toivottavasti noista löytyy hyödyllistä luettavaa. Lisää materiaalia voit etsiä myös osoitteesta https://arto.linneanet.fi löytyvästä Arto-tietokannasta. Sinne on listattu paljon tieteellisiä lehtiä ja niissä ilmestyneitä artikkeleita.