Otsikko
Etsin kirjallisuutta (lainata /ostaa) Wiipurin ajata 1850-1900 luvuilta, historiaa ensisijaisesti mitä tuona aikana tapahtui, tavallisen ihmisen näkökulmasta…

Kysytty

Hei, Etsin kirjallisuutta (lainata /ostaa) Wiipurin ajata 1850-1900 luvuilta, historiaa ensisijaisesti mitä tuona aikana tapahtui, tavallisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, ym. yleistietoa sukututkimusta varten (eräs nuori nainen muutti 1878 wiipuriin ompeliattaren ammattiin mutta kuoli 1891 kirkonkirjassa maininta kuollut Wenäjällä ). Kiitos vastatauksesta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevissa kirjoissa on tietoa Viipurin historiasta. Kaikki kirjat löytyvät Helmet-kirjastoista (http://helmet.fi/), jotkut uusimmista ehkä myös kirjakaupasta. Lisäksi on ilmestynyt kirjasarja Viipurin läänin historia, ja siitä osat 1, 2, 3 ja 6. Osat 4 ja 5 puuttuvat toistaiseksi, ja ilmeisesti juuri niissä käsiteltäisiin kysymääsi ajanjaksoa. Ilmestyneet osat saa lainaan Helmet-kirjastoista.

- Aikamatka Viipuriin : tuokiokuvia Viipurista ennen ja nyt / [Pekka Kantanen & Mikko Mäntyniemi (2010)
- Ikuinen Viipuri : ajankuvia seitsemältä vuosisadalta / [toimituskunta: Tuomas Forsberg ... et al.] (1993)
- Olipa kerran Vekrotniemi : muistoja paikoista, ihmisistä ja tapahtumista / Marjatta Kokkonen (2005)
- Siellä juuret, sinne kaipuu : elämää Viipuri lääni Uuvelkirkool, Vammeljärve ja Neuvola koulupiirilöis / toimittaneet Asko Huttunen ja Jaakko Takakarhu (2004)
- Vie männessäs - tuo tullessas : palvelusväkeä 1920- ja 1930-luvun Viipurissa / Terttu Sallinen (1996)
- Rakas Viipurimme / Aimo ja Raili Kymäläinen ; [kuvat: Ritva Kaijasilta .. et al.] (1993)
- Karjalainen rapsodia : vanha viipurilainen kertoo / Kalevi Tilli (1992)
- Viipurilainen kertoo viipurilaiselle / toim. Pentti Rousku (1989)
- Viipurin kaupungin historia. IV osa : [Vuodet 1812-1917] / [historiatoimikunta: Aarne Huuskonen...et al.] / julk. Torkkelin säätiö (1981)