Etsin kirjallisuutta Islamin arkeen ja Ramadaniin liittyen. Onko teillä tiedossa uskonnollisesta kulttuurista kertovaa kirjallisuutta? ja erityisesti…

Kysytty

Etsin kirjallisuutta Islamin arkeen ja Ramadaniin liittyen. Onko teillä tiedossa uskonnollisesta kulttuurista kertovaa kirjallisuutta? ja erityisesti Islamilaiseen perinteeseen kertovaa kirjallisuutta. Entä Marokkolaiseen juhlaperinteeseen liittyvää kirjallisuutta? Entä muilla kielillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Hakemalla verkkokirjastosta asiasanalla "islamilainen kulttuuri" ja rajaamalla hakutuloksen tietokirjoihin, saa varsin kattavan listauksen (Keski-kirjastoissa 102 osumaa). Poimintoina mm. seuraavat teokset:

Islamilainen kulttuuri, 2016 (toim. Heikki Palva & Irmeli Perho)
Helena Hallenberg: Ruokakulttuuri islamin maissa, 2014
Marko Juntunen: Islamin arki - maailma marokkolaisen silmin, 2005

Pääasiassa kirjallisuus on suomenkielistä, joitakin teoksia löytyy myös englanniksi.