Etsin kirjallisuutta aiheesta keskinäinen kiinteistöosakeyhtiö. Eritoten haussa ovat sen perustamiseen liittyvät vinkit, kuten yhtiöjärjestyksen sisällön…

Kysytty

Etsin kirjallisuutta aiheesta keskinäinen kiinteistöosakeyhtiö. Eritoten haussa ovat sen perustamiseen liittyvät vinkit, kuten yhtiöjärjestyksen sisällön laadinta mahdolliset sudenkuopat välttäen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

näissä teoksissa on tietoa nimenomaan kiinteistöosakeyhtiötä, yrityksen perustamista ja toiminnan kannalta keskeistä lainsäädäntöä koskien.

Furuhjelm: Yhtiöjärjestysmallit (2011)
Suulamo: Asunto- ja kiinteistöosakeyhtiön tilinpäätösmalli (2014)
Tomperi: Yritysverotus ja tilinpäätössuunnittelu (uusin painos vuodelta 2018, vanhempiakin painoksia saatavana)
Villa: Henkilöyhtiöt ja osakeyhtiö (2018)
Yrityksen perustamisopas (2017)
Asunto-osakeyhtiölaki (2016)
Asunto-osakeyhtiölaki, kommentaari (osat 1-3)
Airaksinen: Osakeyhtiölaki (2010)

Verkon kautta on vapaasti luettavissa pari opinnäytetyötä, jotka voivat olla myös hyödyllisiä

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/72865/Onkamo_Niina.pdf?se…
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/53801/Haapalainen_Teija.p…

Tässä siis kirjallisuutta, jota on saatavilla Vanamo-kirjastojen kokoelmista. Kaukolainaksi on mahdollista saada aihetta käsittelevaa kirjallisuutta myös muista kirjastoista.