Etsin kirjaa: Leonardo da Vinci: Maalaustaiteesta alkukielinen: Trattato della Pittura

Kysytty

Etsin kirjaa:
Leonardo da Vinci: Maalaustaiteesta
alkukielinen: Trattato della Pittura

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leonardon "Maalaustaiteesta" on ilmestynyt 1992 Taide-kustantamon julkaisemana. Suomalainen käännös ei sisällä alkuteosta kokonaan, vaan se on tehty alkuteoksen ensimmäisestä luvusta valikoiden. Kirja löytyy esim. Varastokirjaston ja joidenkin yliopistojen kokoelmista, joten se on mahdollista tilata kaukolainaksi.

Alkukielinen teos "Trattato della pittura di Leonardo da Vinci" (1913) löytyy puolestaan Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmasta.