Otsikko
Etsin kirjaa, jossa yhtenä (vertauskuvallisena?) elementtinä mainittiin jääkaapin/jonkin muun keittiölaitteen takana sulava jääpala. Kirjassa päähenkilönä oli…

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa yhtenä (vertauskuvallisena?) elementtinä mainittiin jääkaapin/jonkin muun keittiölaitteen takana sulava jääpala. Kirjassa päähenkilönä oli nainen, jolla oli lapsi sekä omituinen parisuhde. Tarinan aikana nainen kasvaa itsenäisemmäksi ja ottaa enemmän vastuuta elämästään sekä löytää uuden parisuhteen. Kirja on ainakin 10 vuotta vanha, todennäköisesti enemmän.

Vastaus

Vastattu

Pienen yksityiskohdan perusteella teoksen löytäminen on usein hankalaa. Parisuhdeongelmat taas ovat varsin yleinen aihe romaaneissa. Toistaiseksi emme ole keksineet mistä kirjasta on kyse. Kysymys on kuitenkin vielä valtakunnallisella kirjastoammattilaisten sähköpostilistalla pohdittavana, joten katsotaan löytäisikö joku vastauksen.