Etsin kirjaa, jossa käsitellään rakennuksen käyttöliittymän värien merkitystä ja valintaa. Kyseinen kirja on vanha ja ilmeisesti sähkö urakointi/urakoitsija…

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa käsitellään rakennuksen käyttöliittymän värien merkitystä ja valintaa. Kyseinen kirja on vanha ja ilmeisesti sähkö urakointi/urakoitsija liiton tekemä (nykyinen stul ilmeisesti). Todennäköisesti kirjalla ei ole vain yhtä kirjoittajaa vaan siihen on osallistunut useampi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdatko tarkoittaa nimenomaan sähkön käyttöliittymää; muitakinhan rakennuksissa on. Suomen sähköurakoitsijaliitto ry on julkaissut teoksen Sähköpiirustuskirja, siitä saatavissa painos vuodelta 1991. Sama julkaisija ja painvuosi on teoksella CAD-piirrosmerkit sähköpiirustuksia varten.
Jos taas tarvitset ajantasaista tietoa asiasta, esimerkiksi Käsikirja rakennusten sähköasennuksista, julkaisija Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry vuodelta 2013 sisältänee kattavasti tärkeimmän tiedon rakennusten sähkösuunnittelusta.
Voit hakea kyseiset kirjat Helmet -haulla "sähkösuunnittelu Suomen sähköurakoitsijaliitto" tai "sähkösuunnittelu" ja rajata haun julkaisuvuoden mukaan, jolloin saat ensimmäiseksi uusimmat teokset.