Etsin kirjaa, joka kiinnostaisi 8-vuotiasta jalkapalloa ja salibandya harrastavaa poikaa. Poika ei ole tottunut lukemaan, haluaisin hänelle alkusysäyksen.

Kysytty

Etsin kirjaa, joka kiinnostaisi 8-vuotiasta jalkapalloa ja salibandya harrastavaa poikaa. Poika ei ole tottunut lukemaan, haluaisin hänelle alkusysäyksen.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia ehdotuksia:

(Jätin listauksesta pois ihan helpoimmat, suuraakkosin kirjoitetut ja tavutettut, mutta sellaisiakin tarvittaessä löytyy kirjastoista.)

Helppolukuisia jalkapalloaiheisia:
Lasse Anrell: Zlatan on tähti (Futisjunnut-sarjan 1. osa)
Malachy Doyle: Jalkapalloaaveet, Kummitusliiga (Punainen banaani-sarja)
Sandra Grimm: Vauhdikas futisleiri (Lukupiraatti-sarja)
Magnus Ljunggren: Turnauspäivä (Futaajat-sarjan 1.osa)
Petja Lähde: Taneli ja FC Mörlökit (Kirjakärpänen-sarja)
ThiLO: Maalijahdissa (Lukupiraatti-sarja)
Mika Wickström: Totti ja saksipotku (Lukupalat-sarja, mestaripomputtelija Totista kertovan uuden alasarjan ensimmäinen osa)
Martin Widmark: Jalkapallon arvoitus (Lasse-Maijan etsivätoimisto -sarjan osa)

Hieman vaativampaa:
Elisabeth Aho: Salibandypantterit ja Tsemppiä turnaukseen, pantterit!
Måns Gahrton: Mikä matsi! (Meidän oma futisjengi-sarja)
Outi Juurikainen: Kohti maalia, Oskari
Tuija Lehtinen: Futiskesä (Futis-sarjan 1. osa)
Paula Noronen: Supermarsu tekee maalin (Kuuluu Supermarsu-sarjaan, muissa osissa ei jalkapalloa, mutta ovat muuten hauskoja.)
Timo Parvela: Paten jalkapallokirja (Tämä olisi ehkä suosilteltavin, jos helppolukuisimmat tuntuvat liian helpoilta. Patesta kertovia kirjoja on muitakin, jos tämä kirja innostaa. Pate on myös mukana Timo Parvelan hauskassa Ella-sarjassa.)
Veirto, Kalle: Jyrsijöiden haaste (Sählymestarit-sarjan 1. osa)