Etsin kirjaa joka kertoo parisuhteista sekä sen ylläpitämisestä. Olen etsinyt myös kirjaa/opasta kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyen.

Kysytty

Etsin kirjaa joka kertoo parisuhteista sekä sen ylläpitämisestä. Olen etsinyt myös kirjaa/opasta kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia parisuhteista ja niiden ylläpitämisestä kertovia kirjoja:

Höglund, Sanna: Parisuhdekoulu : avio-onnen käsikirja (2012)
Luukkala, Jouni: Kukoistava parisuhde (2015)
Marshall, Andrew G.: Rakastu kumppaniisi uudelleen : Seitsemän askelta parempaan parisuhteeseen (2008)
Määttä, Kaarina: Rakkaus : tunteita, taitoja, tekoja (2014)
Pietikäinen, Arto: Joustava mieli parisuhteessa (2015)
Vainikainen, Tuula: Rakastan, rikastan : polkuja parempaan parisuhteeseen (2015)

Aiheesta on kirjoitettu paljon eri näkökulmista, joissa suhdetta voidaan käsitellä esimerkiksi konkreettisilla keinoilla ylläpidettävänä projektina tai hiukan abstraktimmalla tasolla. Lisää teoksia löydät verkkokirjastosta hakemalla tarkennetussa haussa hakusanalla parisuhde ja rajaamalla tulokset tietokirjallisuuteen. Kirjaston hyllystä useimmat aihetta käsittelevät kirjat löytyvät tieto-osastolta, hyllypaikasta 14.8.

Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kertovat esimerkiksi seuraavat opastyyppiset kirjat:

Kaksisuuntainen mielialahäiriö : opas sairastuneille ja heidän omaisilleen (2013)
Kristeri, Irene: Manian varjossa : kun perheenjäsenenä on psyykkinen sairaus (2009)

Lisäksi on olemassa jonkin verran aiheeseen liittyviä muistelmia, kuten Ann Heberleinin kirja En tahdo kuolla, en vain jaksa elää (2010).