Etsin kirjaa, johon olisi koottu kauneimpia rakkauskirjeitä

Kysytty

Hei! Etsin kirjaa, johon olisi koottu kauneimpia rakkauskirjeitä, mutta en onnistunut löytämään - löytäisitteköhän te sellaisia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa esimerkkejä rakkauskirjeitä sisältävistä teoksista:

Rakkaudella, sinun : historian merkkihenkilöiden kirjeitä rakastetuilleen / toimittanut [sekä saksan- ja englanninkielisistä lähteistä suomentanut] Pirkko Jurvelin (Kirjastudio 2005)

Onerva, L.: Yölauluja : L. Onervan ja Leevi Madetojan kirjeitä 1910-1946 / toimittaneet Anna Makkonen ja Marja-Leena Tuurna (SKS 2006)

Snellman, Johan Vilhelm: Hellästi rakastettu puolisoni : J. V. Snellmanin ja hänen vaimonsa kirjeenvaihto ynnä opastavia yleiskatsauksia ja muistelmia kodista / julkaissut K. Snellman ; [... suomentanut Rob. Lehtonen] (Otava 2006)

Sibelius, Aino: Tulen synty : Aino ja Jean Sibeliuksen kirjeenvaihtoa 1892-1904 / toimittanut Suvisirkku Talas ; suomennokset Oili Suominen (SKS 2003)

Haavio, Jaakko: Taivaan laiturilla : isovanhempieni rakkauskirjeet / toimittanut Jaakko Tapaninen (Otava 1996)

Runoilijan sydän : Johan Ludvig Runebergin ja Emilie Björkstenin rakkaus todistuskappaleitten valossa / koonn. Lauri Viljanen (Kustannustalo 1946)

Haapaniemi; Kalevi: Ritari ja Tähtisilmä - unelma onnesta : 300 rakkauskirjettä vuosilta 1943-47 (Rauno Haapaniemi 2020)

Historiallisia rakkauskirjeitä / koonnut ja suomentanut Jalmari Finne (Tiberius Kirjat 2021)

I love you madly : Marie-Antoinette and count Fersen : the secret letters (Chicago 2016)

Kilpi, Volter: Volter ja Hilja : "ovat sanasi niinkuin valoa minulle" : Volter Kilven ja Hilja Vanhakartanon kirjeenvaihtoa (Kirjapaja 2013)

Keats, John: Yön kirkas tähti : 99 viimeistä kirjettä / suomentanut Kaisa Sivenius (Teos 2010)

Hiltunen Paavo: Huomenna sinä saavut : rintamakirjeitä rakastetulle (WSOY 2005)