Etsin kaunokirjallista teosta, jonka aihepiiri on Hitlerin ajan Saksa saksalaisten siviili-ihmisten näkökulmasta. Ei siis rintamasotaa eikä varsinaisesti…

Kysytty

Etsin kaunokirjallista teosta, jonka aihepiiri on Hitlerin ajan Saksa saksalaisten siviili-ihmisten näkökulmasta. Ei siis rintamasotaa eikä varsinaisesti juutalaistenkaan elämää. Varmaan aiheesta on kirjoitettu ja suomeksikin käännetty...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin kattavaa luetteloa kysymistänne kirjoista ei voi antaa. Apuvälineeksi suosittelisin esim. Erkki Salon kokoamaa Roma-tietokantaa www.pori.fi/kirjasto/romauusi/. Hakusanaksi voi valita vaikka 'Saksa'. Tuloksena on selkeä taulukko, josta nimekettä klikkaamalla saa vähän lisäviitettä kirjan sisällöstä. Joitakin lisiä, jotka eivät sisälly ko. luetteloon: ///Fallada, Hans: Kukin kuolee itsekseen. - 1949///, ///Krüger, Hans: Hajonnut talo, nuoruus kolmannessa valtakunnassa. - 1989///, ///Olsson, Vibeke: Ulrike ja sota. - 1976///, ///Loo, Tessa de: Kaksoset. - 2001///.

0 ääntä

Kommentit

Kirjavaras on tähän kysymykseen hyvä tarjokas. Kertoo pienen saksalaiskaupungin elämästä sodan edetessä.