Etsin kaunokirjallista tekstiä puun kaadosta, polttopuiden sahaamisesta ja metsurin työstä. Vinkkejä?

Kysytty

Etsin kaunokirjallista tekstiä puun kaadosta, polttopuiden sahaamisesta ja metsurin työstä. Vinkkejä?

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin metsätyöaiheisia kaunokirjallisuusvinkkejä.

Runoja:

Siintävät kaukaiset metsät : runoja metsistä, eränkäynnistä ja erämaista

Romaaneja:

Huovinen, Veikko: Koirankynnen leikkaaja

Huovinen, Veikko: Puukansan tarina

Sandberg, Timo: Elämänluukku

Lyhyempiä suorasanaisia tekstejä:

Suomen saloilla : kertomuksia ja perimätietoa savotoilta ja uittopurojen varsilta

Sydänpuuta : novelleja metsästä