Etsin julkaisutietoja kolmesta Pentti Saaritsan runosta. Missä kokoelmassa tai kokoelmissa mahtavat olla julkaistu? Tässä runojen alkusanoja (en tiedä…

Kysytty

Hei!

Etsin julkaisutietoja kolmesta Pentti Saaritsan runosta. Missä kokoelmassa tai kokoelmissa mahtavat olla julkaistu? Tässä runojen alkusanoja (en tiedä säerajojen paikkoja):

1. "Levoton vesi, levottomat linnut, levoton tuuli"
2. "Kirjat, hiljaisuuden komerot, jo avautuvat kuin entisten kotieni ovet"
3. "Nyt pilvenraon päivänläikkä salaperäisen vihreällä matolla"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Levoton vesi, levottomat linnut on kokoelmasta Tatuointeja ja lävistyksiä (WSOY, 2009). Kirjat ja Nyt pilvenraon päivänläikkä ovat molemmat kokoelmasta Valkoiseksi maalattu musta laatikko (WSOY, 2006).