Etsin joulurunoa, jonka tunnelma kosketti minua syvästi heti ensilukemalta (se julkaistiin joskus 90-luvulla Kirkko ja kaupunki -lehdessä). Muistan runosta…

Kysytty

Etsin joulurunoa, jonka tunnelma kosketti minua syvästi heti ensilukemalta (se julkaistiin joskus 90-luvulla Kirkko ja kaupunki -lehdessä). Muistan runosta vain pari hajanaista säettä. Siinä kuvaillaan Jeesuksen syntymähetkeä: "ja lapsen päästä heijastuu keltaisen tuijun valo", ja runo päättyy pyyntöön vastasyntyneelle: "lue minutkin ystäviis".
Olisiko mahdollista selvittää näiden tietojen perusteella, kuka on kirjoittanut runon ja mistä sen voisi lukea uudestaan?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut runoa. Toivottavasti joku kysymyksen lukija tunnistaa sen. Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.