Etsin jotain perusteosta osakeyhtiön perustamisesta, osaisitteko vinkata? Kiva jos teoksesta löytyy rakennekaavio.

Kysytty

Etsin jotain perusteosta osakeyhtiön perustamisesta, osaisitteko vinkata? Kiva jos teoksesta löytyy rakennekaavio.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osakeyhtiön perustamiseen liittyviä toimia käsitellään seuraavissa kirjoissa:

- Kyläkallio, Juhani: Osakeyhtiö. I, Edita, 2015
- Honkamäki, Tuomas: Yritysjärjestelyjen käsikirja: kirjanpito, verotus ja yhtiöoikeus, WSOYpro, 2010

Yleensä yrityksen perustamisoppaissa esitellään kaikkien yhtiömuotojen käytännön perustamistoimet ja tietoa on osin havainnollistettu taulukoin. Tietoa voi hakea esim. seuraavista kirjoista:

- Yrityksen perustajan opas 2011, Keskuskauppakamarin palvelu, 2011
- Yrityksen perustamisopas: käytännön perustamistoimet,toim. Tuulikki Holopainen, 24. uud. p., Asiatieto, 2015

Osakeyhtiön perustamisesta löytyy tietoa myös internetistä seuraavilta sivuilta:

http://yrityksen-perustaminen.net/osakeyhtion-perustaminen/
https://www.ytj.fi/stc/ytjliitteet/osakeyhtio-perustamispaketti.pdf

Apua yrityksen perustamiseen löytyy useammalta taholta (lähde: UKKO.fi)

- Uusyrityskeskukset www.uusyrityskeskus.fi (mm. yrityksen perustamisopas)
- Työ- ja elinkeinotoimistot www.te-palvelut.fi
- Työ- ja elinkeinoministeriön Yrityssuomi-sivuilla www.yrityssuomi.fi
- ELY-keskuksesta www.ely-keskus.fi