Etsin joskus yli kymmenen vuotta sitten lukemaani historiallista viihderomaania, jossa nuori nainen ajaa englantilaisessa pikkukylässä talon ohi ja tietää heti…

Kysytty

Etsin joskus yli kymmenen vuotta sitten lukemaani historiallista viihderomaania, jossa nuori nainen ajaa englantilaisessa pikkukylässä talon ohi ja tietää heti, että se on hänen talonsa. Hän muuttaa taloon ja tutustuu naapureihinsa. Jossain vaiheessa hän yllättäen huomaakin välillä siirtyvänsä muutaman sata vuotta ajassa taakse päin, Cromwellin aikaan, ja siellä menneisyydessä olevansa rakastunut paikalliseen aateliseen. Lopulta paljastuu, että nykyisyydessä on useampiakin ihmisiä tuolta menneisyydestä. En millään nyt löydä romaanin nimeä ja tekijästä minulla ei ole aavistustakaan. Muistelin, että romaanin nimi voisi olla Marianna tai Marianne, mutta en ole sillä nimellä löytänyt romaania. Löytyisiköhän teiltä apua, mikä voisi olla romaanin nimi ja kuka kirjoittaja?

Vastaus

Vastattu

Kaivattu romaani on Susanna Kearsleyn Mariana.

Mariana | Kirjasampo