Etsin jo vähän vanhempaa elämäkertakirjaa, jossa äiti kohteli lapsiaan hyvin eriarvoisesti. Tämä poika, josta kirja kertoi, joutui syömään ruokansa roskiksesta…

Kysytty

Hei!
Etsin jo vähän vanhempaa elämäkertakirjaa, jossa äiti kohteli lapsiaan hyvin eriarvoisesti. Tämä poika, josta kirja kertoi, joutui syömään ruokansa roskiksesta. Ja kun äiti hoksasi tämän, hän päätti myrkyttää roskiksessa olevan ruoan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja lienee Dave Pelzerin Pimeän poika (Otava, 2003), "kaunistelematon tositarina äitinsä julmasti nöyryyttämän pojan kipeästä kasvusta ehjäksi aikuiseksi".

En ollut enää perheenjäsen missään käytännön mielessä. Äiti oli jopa lakannut käyttämästä nimeäni ja puhui minusta vain poikana. En saanut syödä aterioita perheen kanssa, en leikkiä veljieni kanssa enkä katsoa televisiota. Olin vanki. Koulun jälkeen tein heti kaikki taloustyöt, jotka äiti oli määrännyt minulle. Kun työt oli tehty, menin suoraan kellariin, jossa seisoin, kunnes äiti huusi minut korjaamaan ruokapöydän ja tiskaamaan astiat. Minusta oli tullut äidin orja.