Etsin isoa valokuvakirjaa Helsingin puretuista taloista. Kyseessä EI ole Antti Mannisen artikkelikokoelma. Tämä kirja koostui lähinnä valokuvista. Siinä oli…

Kysytty

Etsin isoa valokuvakirjaa Helsingin puretuista taloista. Kyseessä EI ole Antti Mannisen artikkelikokoelma. Tämä kirja koostui lähinnä valokuvista. Siinä oli runsaasti kuvia mm. Länsi-Pasilan purettujen puutalojen sisältä sekä myös ex-Heikinkadun, nyk. Mannerheimintien puutalokortteleista. Muistaakseni myös kuvia vanhoista itä-Helsingin huviloista oli, sekä niiden purkuhetkistä uuden lähiöiden tieltä. Luulisin, ettei kirja ole kovin vanha. Muistan lukeneeni sitä n.3 vuotta sitten. En tiedä millä hakusanoilla saisin teoksen hyppysiini, Antti Manninen dominoi kaikkia muita hakuja :) .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi näyttäisi sopivan Helsingin kaupunginmuseon vuonna 2008 julkaisemaan teokseen "Helsinki 1967-77" (toim. Jari Harju ja Riitta Pakarinen). Teoksessa on Kari Haklin mustavalkoisia kuvia Helsingistä. Kuvat olivat esillä Hakasalmen huvilassa Eteenpäin-näyttelyssä.

Teoksen saatavuuden voit tarkistaa Helmet-tietokannasta.

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/helka.2126841
http://www.helmet.fi/fi-FI