Etsin hyvin vanhempaa hevoskirjaa, jonka luin pienempänä. Ainoat asiat, mitä muistan kirjasta ovat nämä: - kansikuvana oli joko suo, jonka päällä oli…

Kysytty

Hei!

Etsin hyvin vanhempaa hevoskirjaa, jonka luin pienempänä.

Ainoat asiat, mitä muistan kirjasta ovat nämä:

- kansikuvana oli joko suo, jonka päällä oli aaveihminen tai aavehevonen, mukana salamia.

- tarinassa päähenkilö (muistaakseni tyttö) joutuu lomalle tai muuttaa toiselle paikkakunnalle, ja elää siellä. Kunnes tulee ilmi, että asuinpaikka on legenda kummituksesta. Tarinassa oli toinenkin juoni jota en muista, mutta tärkein muistoni kirjassa oli suohon uponnut tyttö ja hänen hevosensa, jotka nostettiin ylös lopulta ja haudattiin.

- joku kirjan hahmojen nimistä oli Anna tai Hannah.

Olisin ylen iloinen, mikäli löytäisitte sen!

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla Merja Jalon Aavehevonen? Kirjasampo.fi -sivuston mukaan kirjassa on juuri suolla näkyvä aavehevonen. Tässä linkki kirjan tietoihin. https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aud679df5f-9480-4ea4-bb80-f….

Valitettavasti Kirjasammossa tai Helmet.fi:ssä ei ollut kansikuvaa, mutta esimerkiksi Goodreads.com:issa kansikin näkyy https://www.goodreads.com/book/show/10145146-aavehevonen