Etsin hyvää kirjaa surusta. Kirjaa, joka lohduttaisi vanhusta, joka ei ole päässyt yli puolisonsa kuolemasta. Se ei saisi olla liian uskonnollinen eikä imelä.

Kysytty

Etsin hyvää kirjaa surusta. Kirjaa, joka lohduttaisi vanhusta, joka ei ole päässyt yli puolisonsa kuolemasta. Se ei saisi olla liian uskonnollinen eikä imelä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Martti Lindqvist: Kuolemaa väkevämpi -uskonnollissävytteinen, mutta laajalla katsomuksella kirjoitettu kirja kaikenlaisesta kaipuusta

Wuori-Tabermann, Tuija Meitä oli kaksi -Tommy Tabermannin vaimon kirjoittama kirja miehensä kuoleman jälkeen

Liisa Suurla, Suru elämän ankara ilo

Anni Blomqvist , eikä merta enää ole

Hannu Mäkelä: Valo: Kertomus rakkaudesta

Teologian tohtori Martti Lindqvist on kirjoittanut paljon kirjoja surusta ja menetyksestä menetettyään oman rakkaan puolisonsa, tässä pari lisää:
Surussa ja toivossa : Martti Lindqvistin ajatuksia
Surun tie
Näkymättömän paino

Myös Irja Kilpeläisen Sinun kanssasi surussa voisi olla hyvä vaihtoehto.