Etsin hieman vanhempaa lasten / nuorten kuvitettua kirjasarjaa. Kirjasarja kummittelee (hyvässä mielessä) mielessäni ja olen jo pitkään halunnut lukea tai…

Kysytty

Etsin hieman vanhempaa lasten / nuorten kuvitettua kirjasarjaa. Kirjasarja kummittelee (hyvässä mielessä) mielessäni ja olen jo pitkään halunnut lukea tai nähdä ne uudestaan. Erityisesti kuvat ovat jääneet mieleen hienoina ja opettavaisina.

Muistan kirjasarjasta seuraavaa:
* Kirjat olivat noin nykyisen läppärin kokoisia, isoja mutta ohuita
* Niiden kannet olivat pääsääntöisesti punaisia, joskin kannessa oli useita kirjan teemaan liittyviä kuvia
* Luin kirjoja -80-90 -lukujen taitteessa ja niitä oli yleisemmin saatavilla kirjastoista ja koulukirjastoista
* Sarja keskittyi luultavimmin historiaan.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla kirjasarja Nuorten maailma, jota Valitut palat julkaisi vuosina 1980 - 1991.

Helmet: https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__St%3A%28nuorten%20maailma%2…

Kansikuvia Finlandia Kirjan sivuilla: https://www.finlandiakirja.fi/fi/haku/%22nuorten%20maailma%22