Otsikko
Etsin erästä, ymmärtääkseni tunnettua, suomalaista matkailualan ammattilaista. Hänen etunimensä on Eeva. Hän on tehnyt uran mm. matkaoppaana ympäri maailmaa…

Kysytty

etsin erästä, ymmärtääkseni tunnettua, suomalaista matkailualan ammattilaista. Hänen etunimensä on Eeva. Hän on tehnyt uran mm. matkaoppaana ympäri maailmaa. Hän puhuu sujuvasti 8 tai 10 kieltä, ja hänestä on kirjoitettu myös artikkeleita, ammattimatkaoppaana, matkailualan asiantuntijana ym. Yksi artikkeli kertoi mm. siitä, miten hän toimi Ulkoministeriölle kohdeasiantuntijana esim. Hän on vapaa-aikaa viettänyt paljon Tunisiassa, Hammametissa. Hän on ollut varmasti kaikilla suomalaisilla matkanjärjestäjillä töissä. Löytäisittekö hänestä jotain lisätietoja. Hän on myös kirjoittanut kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tartuin tuohon tietoon, että kyseinen henkilö on kirjoittanut kirjoja ja olettaisin että matkakirjoja. Helmet-kirjastoista löytyy Eeva Simolan kirjoittama Tripsteri-sarjan Skotlanti-matkaopas hakusanoilla Eeva ja matkaoppaat. Teoksen tiedoissa tekijästä kerrotaan "Oppaan on kirjoittanut ja osin kuvannut toimittaja ja tietokirjailija Eeva Simola, joka on viettänyt Skotlannissa useita vuosia."  Netissä on Tripsteri.fi-sivusto, jonka yksi perustajista on Eeva Simola ja jossa on hänestä kertova blogi. Tässä on linkki blogiin Tutustu Tripsteriin: Eeva Simola ja verraton Skotlanti.

Eeva Simola kertoo muun muassa, että on "työskennellyt neljällä kielellä radiossa, televisiossa ja printtimediassa, kirjoittanut kirjojen pituisia tekstejä verkkoon --- ollut aloittamassa yhtä sanomalehteä, yhtä tietotoimistoa (FinnWatch) ja kahta verkkosivustoa ---suomentanut tietokirjat muun muassa Rooman klubilta ja Al Gorelta ja kirjoittanut kaksi omaa teosta sekä osia eräistä muista ---- ollut mukana kahdessa journalistisessa kehitysyhteistyöhankkeessa Nepalissa --- nähnyt Himalajan huiput läheltä kahdeksan kertaa.--- Ja paljon muuta."

Kuvailu ei siis täsmää kaikilta osin eikä Tunisiaakaan mainita, mutta voisiko hän olla etsimäsi Eeva?

Etsin myös googlaamalla hakusanoilla Eeva, matkailu, matkailuala, matkailualan ammattilainen, matkaopas, Tunisia, Hammamet, mutta tulokset eivät olleet lupaavia. Netistä löytyvässä Suomen matkatoimistoalan liiton (Smal) jäsenluettelossa Kuka on kukin Suomen matkailussa : Faktakirja 2019 mainitaan Eevat Pukkila ja Laakso-Sura, mutta muuta tietoa heistä ei juurikaan löydy. Kuka kukin on Suomen matkailussa

Valitettavasti joudun toteamaan, että en varmuudella löydä tarkoittamaasi henkilöä enkä myöskään lisätietoja hänestä.