Etsin erästä luultavasti Kaarina Helakisan sormilorua, joka alkaa "Tässä on viisi vikkelätä viisi miestä miehekästä, peukaloinen on paksu poika, suomensotti…

Kysytty

Etsin erästä luultavasti Kaarina Helakisan sormilorua, joka alkaa "Tässä on viisi vikkelätä viisi miestä miehekästä, peukaloinen on paksu poika, suomensotti soriainen..." Löytyisikö loppuosaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo löytyy ainakin teoksesta Leikkejä pienille lapsille : Satupirtti. II osa, Porvoo : WSOY, 1911. Satupirtti ; n:o 12.
Kirjassa ei ollut mainittu, että kenen runo se on, mutta Kaarina Helakisan se ei kuitenkaan ole. Hän syntyi vasta 1940-luvulla.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit