Etsin ennen vuotta 2007 julkaistua lasten fantasiakirjasarjaa (mahdollisesti trilogia). Parhaiten muistan kannet: kirjan pohjaväri oli musta, ja etukannen kuva…

Kysytty

Etsin ennen vuotta 2007 julkaistua lasten fantasiakirjasarjaa (mahdollisesti trilogia). Parhaiten muistan kannet: kirjan pohjaväri oli musta, ja etukannen kuva oli ikään kuin kehyksissä (muistaakseni keltaisissa, joissa oli geometrisiä kuvioita). Kansikuva oli piirretty, ei lähikuva vaan kauempaa. Kirja oli max A5 kokoinen, luultavasti ei ihan niin korkea.

Juonesta on vain hataria muistikuvia, joten näihin johtolankoihin suhtautuisin varauksella:
- kirjat kertoivat kaupungista tai maasta, joka eli huonon johtajan alla ja jota uhkasi vaara
- sisarukset tai kaverukset pakenivat ko. paikasta, mahdollisesti vuorille tai aavikolle, mutta palasivat myöhemmin takaisin pelastamaan tilanteen
- kaupungista tulee mieleeni labyrinttimäisyys ja vaaleanruskeat kivi- tai savitalot

Olen koittanut etsiä eri kirjastojen tietokannoista sopivia kansikuvia, mutta ei ole tärpännyt.

Vastaus

Vastattu

Kuvailemistasi kirjojen kansista tulee mieleen William Nicholsonin trilogia Tuulen laulu, Ylivaltiaan orjat ja Tulilaulu, joka ilmestyi vuosina 2002-2004. Kauniit kansikuvat ovat keltaisissa kuvioiduissa kehyksissä.

Trilogiassa kaksoset Kestrel ja Bowman lähtevät etsimään Aramanthian kadonnutta ikivanhaa Tuulen laulua pelastaakseen perheensä ja koko Aramanthian.