Otsikko
Etsin eestin ja venäjän kielestä suomenettuja tai englanniksi tai ruotsiksi käännettyjä ruokaan ja yrtteihin/yrttilääkintään liittyviä teoksia.

Kysytty

Hei, etsin eestin ja venäjän kielestä suomenettuja tai englanniksi tai ruotsiksi käännettyjä ruokaan ja yrtteihin/yrttilääkintään liittyviä teoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä ruokaan liittyviä kirjoja:

Venäläinen keittiö : yksityiskohtaiset valmistusohjeet / [venäjänkielinen alkuperäisteksti: O. Zykina] ; [suomenkielinen teksti: Kari Uotinen]

Suuri venäläinen keittokirja : historia, raaka-aineet, perinneruuat / [suomentanut Katja Kangasniemi] ; [laatijat: Natalya Vladimirovna Ilyinykh, Irina Gennadyevna Roytenberg]

Classic Russian cooking : Elena Molokhovets' a gift to young housewives / translated, introduced and annotated by Joyce Toomre

Virolainen keittiö / [johdanto: Mare Suitsu] ; [reseptit: Harri Ilves, Lia Virkus] ; [suomennos ja toimittaminen: Terhi Pääskylä-Malmström]

Herkkuja perunasta / Epp Mihkels ; [valokuvat: Jaan Heinmaa] ; [suomennos: Jouko Vanhanen]

Viron kansalliskeittiö / [teksti: Margit Mikk-Sokk, Ragnar Sokk ; kuvat: Ragnar Sokk...]

Porsaanpaistia ja perunasalaattia = Seapraad ja kartulisalat : kurkistus virolaiseen keittöön = pilguheit Eesti kööki / Mikko Savikko ; [tõlke eesti keelde: Maiu Juurik

Virolainen keittokirja / Ellen Roosme ; suom. Ritva Lehmusoksa

Estonian cuisine : traditional and modern recipes / edited by Kaisa Kaer and Louis Tarpin ; translation by Annaliisa Talumees

Eesti gourmet kokaraamat = Estonian gourmet cookbook / [Siiri Kirikal ; inglise keelde tõlkisid Kristel Weidebaum & Greg Dunn

Eesti köök = Estonian cooking / [tekst: Maire Suitsu ; toimetaja Lia Virkus ; retseptid: Harri Ilves, Lia Virkus ; tõlkijad Siiri Kalev, André Kalev]

Vaskiratsastajan sienisalaatti : 201 mainiota sieniohjetta / [Julia Ponomareva & Aleksei Ponomarev] ; [toimittanut ja suomentanut Liisa Viitanen]

Tässä joitakin yrttilääkintään liittyviä kirjoja:

Puiden juurilla : puut ja pensaat luonnossa ja kansanperinteessä / Hendrik Relve  [käännös: Tuomas Heiramo]

Vladimir Megren monissa alunperin venäjänkielisissä kirjoissa käsitellään mm. luonnonparannusta. Niitä on käännetty ainakin suomeksi, englanniksi ja viroksi