Etsin Claes Anderssonin yhtä runoa / runoteosta.

Kysytty

Hei,
etsin Claes Anderssonin yhtä runoa / runoteosta. Runo (tai osa siitä?) kuuluu suurinpiirtein näin:

Satans skitråttor
ge mig ens pengar till kaffe

Luin sen joskus 90-luvulla (-95?)
En ole löytänyt kirjaa missä se olisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Claes Anderssonin kokoelmasta Mina bästa dagar : dikter & prosadikter (1987, s. 19). Mainitsemasi rivit ovat nimeämättömän runon alusta.

Teosta on muutama kappale Helmet-kirjastojen kokoelmissa. Voit tarkistaa teoksen saatavuuden Helmet-haulla.

https://www.helmet.fi/fi-FI

Suomeksi runon voi lukea Pentti Saaritsan kääntämänä kokoelmasta Parhaat päiväni (1989, s. 19).

1 ääntä

Kommentit

Tuhannet kiitokset! 🧡