Etsin äänitehoste-cdlevyä, josta löytyisi kuorsausta. Löytyykö kokoelmasta sellaista cd-levyä?

Kysytty

Etsin äänitehoste-cdlevyä, josta löytyisi kuorsausta. Löytyykö kokoelmasta sellaista cd-levyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä löytyy. Helmet sanahaulla http://www.helmet.fi/search*fin/X kuorsa** ja aineistorajauksella cd-levy saadaan kaksi äänitehoste cd-levyä:

55 waanzinnige geluiden : voor video filmers en discjockeys
sisältö: Sekalaisia ihmisääniä (naurua, itkua ym.) ja ihmisen tuottamaa hälyä (vihellyksiä, kuorsausta ym.)

Stakkato : Die Hörtest-CD von AUDIO
sisältö: soittimien, kirkonkellon, särkyvän lasin, luonnon, moottoreiden, keilaamisen, jalkapallostadionin, ilotulituksen, aplodien, kuorsauksen ja hiljaisuuden ääniä, sekä testisignaaleja.

Suomen kansallisdiskografia Violan mukaan kuorsausta sisältyy seuraaviin myös Helmet-hausta löytyviin cd-levyihin:

Noiruttu Pohojam'maa / Rehupiikles kappale Iiskan tupairylli = Looking out my backdoor, sisältö: lopussa kuorsausta

Ajan henki / Juice Leskinen Slam, Julk. 1989, Julkaistu alunperin 1981, sisältö: lopussa kuorsausta

Furia / Kroko kappale On Fahrenheit and little bit Celsius, Esittäjät: Kroko (yhtye), nimeämätön (ääni /kuorsaus)

Krokofantti / Seppo ja Calle, kappale Pikku peikkopoika Esittäjätieto: Tomi Koponen (taustalaulu, puurotehoste, kuorsaus)

Lisäksi cd-levyn Miksi meillä ei ole koiraa..? / Pentti Rasinkangas ja Ahon lapset kappale "Nyt ylös kaikki intiaanit" alkusanat tai kertosäe menee: "Kun isä kuorsaa" Tämä kannattaa siis kuunnella.

Netistä löytyy Ylen äänitehosto, jossa on myös kuorsauksen ääni ladattavissa, http://tehosto.yle.fi/.