Etsin 3 osaista kirjasarjaa. Kirjoittaja on muistaakseni britti nainen.

Kysytty

Hei

Etsin 3 osaista kirjasarjaa. Kirjoittaja on muistaakseni britti nainen. TW: raiskaus, kuolema. Paljon juonipaljastuksia.

Sijoittuu moderniin Englantiin, osalla ihmisistä on taikavoimia. Taikuus jakautuu valoon ja pimeyteen (tai ehkä se oli valkoiseen ja mustaan?). Päähenkilö on teinipoika, joka elää valkoisen taian perheessä, hänen äitinsä omaa valkoista taikaa, mutta äitin raiskasi mustaa taikaa käyttävä mies, josta syntyi päähenkilö. Siksi päähenkilöä syrjitään sen perheessä ja kaupungissa. Isä on tunnettu mustaa taikaa käyttävä rikollinen. Teini poika on ihastunut valkoista taikaa käyttävään teini tyttöön. Tapahtuu asioita, en muista mitä.

Toinen kirja alkaa niin, että päähenkilö on häkissä keskellä metsää vangittuna, koska se on vissiin musta velho. Pakenee, päätyy Itävaltaan tai jonnekin sinne päin, tapaa taikaa käyttävän pojan, jonka luona yöpyy. Poika sanoo päähenkilön silmiä kauniiksi.

On jonkinlainen sota taikaa käyttävien välillä, päähenkilö on avainasemassa. Päähenkilön isällä on myös tärkeä rooli. Päähenkilö seurustelee sen tytön kanssa, johon oli ihastunut, tyttö tulee raskaaksi. Myöhemmin eroavat ja päähenkilö rakastuu siihen teinipoikaan.

Vikan kirjan lopussa päähenkilön poikaystävä kuolee taistelun keskellä, sota loppuu ja päähenkilö muuttaa pari vuotta myöhemmin itsensä puuksi, koska ei kestä suruaan ja on kärsinyt niin paljon elämänsä aikana.

Kiitos

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Sally Greenin trilogia Puoliksi paha, Puoliksi villi ja Puoliksi poissa.