Etsin 1980-luvulla (melko varmasti) ilmestynyttä kauhuelokuvaa, jossa mies ajaa autolla pimeää tietä ja vastaan tulee yhtäkkiä poika/poikia, jotka ajavat…

Kysytty

Etsin 1980-luvulla (melko varmasti) ilmestynyttä kauhuelokuvaa, jossa mies ajaa autolla pimeää tietä ja vastaan tulee yhtäkkiä poika/poikia, jotka ajavat polkupyörillä, joiden pinnoihin on kiinnitetty "räpättimet". Lapset ovatkin kasvoiltaan kuin vanhoja ukkoja. Heillä on valkoiset hiukset. Mies joutuu johonkin outoon kaupunkiin. Lienee joku ö-luokan leffa, mutta on jäänyt mieleen ja haluaisin tietää löytyykö tätä enää mistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaillun kohtauksen perusteella kyseessä voisi olla John Carpenterin Hulluuden syövereissä (In the mouth of madness, 1994). Televisiossa se on esitetty MTV3:n ohjelmistossa 28.9.1999.

Kotimaisten kirjastojen kokoelmissa Carpenterin elokuvaa ei näytä olevan tarjolla. Kaupallisilta toimijoilta sitä on kyllä saatavilla suomeksi tekstittämättömänä versiona.