Etsin 1880-luvulla rakennetun pappilan salin entistämiseksi informaatiota sekä kuvina tai tekstinä. Haluaisin palauttaa omistamani pappilan salin…

Kysytty

Etsin 1880-luvulla rakennetun pappilan salin entistämiseksi informaatiota sekä kuvina tai tekstinä. Haluaisin palauttaa omistamani pappilan salin mahdollisimman lähelle tuon ajan tyyliä ja käyttäisin aineiston tämän asian edistämiseksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uskoisin, että pääset jo aika pitkälle, kun etsit kirjastosi/internetissä
olevien kirjastotietokantojen kokoelmista aineistoa asiasanahaulla,
jonka hakusana on "entistäminen" tai jos haluat tarkemmin rajatun hakutuloksen,
niin entistäminen ja rakennukset.

Esim. pääkaupunkiseudun tietokannasta Plussasta (http://www.libplussa.fi)
löytyi hakusanalla "entistäminen" 80 julkaisua ja "entistäminen : rakennukset"
20 julkaisua.

Museovirastossa on tämän alan asiantuntemusta ja siellä on esim. erityinen
restaurointiyksikkö, jonka www-sivut ovat osoitteessa: http://www.nba.fi/MONUMENT/RESTAUR/Infofin.htm Täältä löytyvät myös yhteystiedot.