Etsimme kirjastoon, lukemiseen ja oppimiseen liittyviä runoja. Mistä kirjasta niitä voisi löytää?

Kysytty

Etsimme kirjastoon, lukemiseen ja oppimiseen liittyviä runoja. Mistä kirjasta niitä voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenrunokokoelmissa Pikku Pegasos ja Suomen lasten runotar on omat osastonsa
kirjoja, lukemista ja oppimista käsitteleville runoille. Pikku Pegasoksessa osaston nimi on Riisin raasin rusina, kirjoja on tusina (s.163-174) ja Suomen lasten runottaressa Opi sinä kirjaimet (s.145-160). Kari Aronpuron teoksessa Kirjaimet tulevat on upea runo lukemaan oppimisesta: Nyt on ylevä hetki.