Etelä-Hämeen ammattikoulun opettajat vuonna 1959-1964. Minä olin oppilas mallipuuseppäpuolella ja haluaisin muutaman opettajani nimet.

Kysytty

Etelä-Hämeen ammattikoulun opettajat vuonna 1959-1964. Minä olin oppilas mallipuuseppäpuolella ja haluaisin muutaman opettajani nimet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa on Etelä-Hämeen keskusammattikoulun vuosikertomukset kyseisiltä vuosilta. Vuosikertomuksiin sisältyvät luettelot koulun opettajista ja oppilaista. Aakkosellisessa opettajaluettelossa on vuosittain yli 50 nimeä. Joidenkin opettajien opetusala ilmoitetaan luettelossa, mutta useimpien kohdalla on vain maininta siitä, onko kyseessä yleisaineiden opettaja, työnopettaja vai ammattiaineiden opettaja.
Lisäksi verkossa on luettavissa T. J. Mäkipuron historiikki "Etelä-Hämeen keskusammattikoulu 1946-1972" osoitteessa: https://skydrive.live.com/P.mvc#!/view.aspx/.Public/EHKAK.docx?cid=650e… Historiikissa mainitaan nimeltä useita opettajia. Tietoja muutamista Etelä-Hämeen keskusammattikoulun opettajista löytyy myös Mikko Haljoen kirjoittamasta teoksesta "Oppimisen vuoksi : Hämeenlinnan ammattiopetuksen tekijöitä ja näkijöitä 1946-1996". Tämä historiikki on saatavana vain painettuna kirjana.

2 ääntä

Kommentit

Hei!

Kokeilin etsiä tätä verkkosivua T.J. Mäkipuron historiikista, mutta tulokseksi tulee, että se on ehkä poistettu. Onnistuukohan sitä vielä löytämään mistään...?

Taitaa todella olla niin, että historiikkia ei enää löydy verkosta. En löytänyt siitä painettuakaan versiota kirjastoista, ainakaan vielä, mutta jatkan etsimistä.