"etanalla mökissänsä ahdasta on ja kaitaa.." kenen runo, mikä kirja?

Kysytty

"etanalla mökissänsä ahdasta on
ja kaitaa.." kenen runo, mikä kirja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on nimeltään Etanan mökki ja kirjoittaja on Marjatta Kurenniemi.
Runo löytyy kirjasta Kurenniemi, Marjatta: Kaksi kukkopilliä : lasten loruja ja runoja, 1978.

4 ääntä

Kommentit

Mihinkähän vanhaan runokokoelmaan eläimistä tämä runo kuuluu? Käsiyykseni mukaan ilmestynyt 30-40 -luvulla tai jopa aikaisemmin?