Estävätkö paloturvallisuussäädökset senioritalojen parvekelasien asentamisen.

Kysytty

Estävätkö paloturvallisuussäädökset senioritalojen parvekelasien asentamisen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rakennusten paloturvallisuus -määräysten ja ohjeiden mukaan parveketta voidaan joissakin tapauksissa käyttää rakennuksesta poistumisen varatienä. Niissä ei ole mainintaa parvekelaseista. Eli parvekelasien rakentamisen kieltäminen liittyy rakennussuunnitteluun.

Rakennusten paloturvallisuus - määräykset ja ohjeet 2011 löytyvät Valtion ympäristöhallinnon sivuilta:

http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=126522&lan=fi

0 ääntä

Kommentit

Terveisiä "55+" senioritalon asukkaalta Pirkanmaalta! Talo ja sen samankaltaiset, samalle ikäryhmälle tarkoitetut naapurit rakennettiin 2010-luvun alussa. Kaikissa on ollut alusta lähtien lasitetut parvekkeet.