Esim. leikkeleissä, mikä on pahin: rasvan mäårä, kalorit vai suola per 100gr. ? Onko vähäkalorisempi, runsassuolainen parempi, kuin runsaskalorinen ja…

Kysytty

Esim. leikkeleissä, mikä on pahin: rasvan mäårä, kalorit vai suola per 100gr. ? Onko vähäkalorisempi, runsassuolainen parempi, kuin runsaskalorinen ja vähäsuolainen? Tavoittena kokonaisvaltainen terveys ja painon pitäminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liiallisen rasvan, energiamäärän tai suolan haittavaikutukset ovat erilaisia, ja niihin vaikuttavat myös mm. niiden määrä, laatu ja ihmisen muu ruokavalio.  Ruokatieto-yhdistyksen sivuilla on paljon tietoa mm. eri ruoka-aineiden terveyshaitoista:

Rasvat | Ruokatieto Yhdistys

Sokeri ja suola | Ruokatieto Yhdistys

Energiaravintoaineet | Ruokatieto Yhdistys

2 ääntä

Kommentit