Eräs saksankielinen teos kertoo tarinan lapsesta, joka oli ruma (rujo?) mutta jonka hyvä haltiatar taikoi niin, että kaikki näkivät hänet kauniina ja taitavana…

Kysytty

Eräs saksankielinen teos kertoo tarinan lapsesta, joka oli ruma (rujo?) mutta jonka hyvä haltiatar taikoi niin, että kaikki näkivät hänet kauniina ja taitavana, ylistivät häntä, kunnes lumous raukeni. Kirja lienee ilmestynyt vuonna 1829. Kirjailijan ja teoksen nimi ovat hukassa. Mahtaisiko löytyä tietoa? Kirjaa ei ole suomennettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tiedustelemastasi saksankielisestä teoksesta ei ole löytynyt tietoa. Suosittelen yhteydenottoa

esim. Goethe-Institutin tietopalveluun.