Epäilen että isän veli on kuollut. E-posti osoitteet ei ole enään käytössä. Myös hänen puhelin numeroon ei saa yhteyttä. Tiedot olen saanut isältäni ennen…

Kysytty

Hei!
Epäilen että isän veli on kuollut. E-posti osoitteet ei ole enään käytössä. Myös hänen puhelin numeroon ei saa yhteyttä. Tiedot olen saanut isältäni ennen hänen poissa meniga. Miten saan tietää missä hän on ja onko hän enään jäljellä?

Vastaus

Vastattu

Ainakin kerran aikaisemmin vastaavanlainen kysymys on esitetty Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa ja silloin kysyjää kehotettiin olemaan yhteydessä Digi- ja väestötietoviraston osoitepalveluun. Osoitepalvelussa kerrotaan, jos kysytty henkilö on kuollut. Voit soittaa palveluun, puhelinnumero on maksullinen. Osoitepalvelun sivut löytyvät tästä linkistä https://dvv.fi/osoitepalvelu.

Muutenkin viranomainen, joka pystyy sinua parhaiten kysymässäsi asiassa auttamaan on juuri Digi- ja väestötietovirasto, jonka sivuille pääset tästä linkistä https://dvv.fi/henkiloasiakkaat.