Ennen ilmaiselle kadunpätkälle otetaan käyttöön pysäköintimaksu. Asennetut kyltit neuvovat pysäköinnin olevan maksullista 9-19, max 4 tuntia. Kun automaatit…

Kysytty

Ennen ilmaiselle kadunpätkälle otetaan käyttöön pysäköintimaksu. Asennetut kyltit neuvovat pysäköinnin olevan maksullista 9-19, max 4 tuntia. Kun automaatit eivät vielä ole käytössä, niin miten silloin saa pysäköidä ja tarvitseeko esimerkiksi käyttää parkkikiekkoa?

Kyseessä on itämerenkatu Helsingissä. Ennen muuttumista maksulliseksi alueella on ollut kahden tunnin luvallinen pysäköinti arkipäivisin (max 2h). Tällä hetkellä tästä ei ole enää opasteita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastosta vastattiin kysymykseen näin:

"Itämerenkadun pysäköintipaikat on muutettu maksullisiksi pysäköintipaikoiksi liikennesuunnittelupäällikön 26.3.2010 tekemän päätöksen mukaisesti. Valitettavasti osa lippuautomaateista ei kuitenkaan ole asennuksessa tapahtuneen kömmähdyksen vuoksi vielä toimintakunnossa. Osa lippuautomaateista toimii kuitenkin ja lähimmälle toimivalle lippuautomaatille ei ole kuitenkaan kovin pitkä matka. Pyrimme saamaan kaikki lippuautomaatit toimintakuntoon mahdollisimman nopeasti."