Englannissa opiskeleva aikuinen lapseni haluaa joululahjaksi perisuomalaisen kuvitetun lastenkirjan. Onko muita vaihtoehtoja ja ehdotuksia kuin Mauri Kunnas?

Kysytty

Englannissa opiskeleva aikuinen lapseni haluaa joululahjaksi perisuomalaisen kuvitetun lastenkirjan. Onko muita vaihtoehtoja ja ehdotuksia kuin Mauri Kunnas?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mauri Kunnas on kyllä hyvä valinta, sillä hänen kuvakirjojaan on saatavilla paljon erilaisia. Suomalaisia eturivin kuvittajia on myös Kristiina Louhi, ja esimerkiksi hänen Riitta Jalosen teksteihin kuvittamiaan kuvakirjoja on varmaan saatavissa. Katariina Kaila on kuvittajiemme parhaimmistoa, jonka kauniit akvarellimaiset kuvitukset ovat myös taattua suomalaista laatua. Matti Kota käytää samantapaista tekniikkaa. Hannu Taina on paljon kuvittanut lastenkirjoja, mm. Uppo-Nalle-kirjojen ensimmäisestä kirjasta on tehty uusi painos vuonna 2011, jossa on Hannu Tainan nelivärikuvitus. Aino Havukaisen ja Sami Toivasen Tatu ja Patu -kuvakirjat ovat myös perisuomalaisia, suosittuja kirjoja.