Englanninkielisiä julkaisuja liittyen asiakastyytyväisyyteen; asiakastyytyväisyys laboratoriopalveluihin.

Kysytty

Englanninkielisiä julkaisuja liittyen asiakastyytyväisyyteen; asiakastyytyväisyys laboratoriopalveluihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsinaista englanninkielistä tietoa asiakastyytyväisyydestä laboratoriopalveluihin löytyy niukasti. Aluksi materiaalia kannattaa etsiä kaupunginkirjaston omasta aineistotietokannasta (http://kirjasto.kuopio.fi/) esim. asiasanoilla asiakkaat ja tyytyväisyys. Hakutuloksena tosin tulee lähinnä suomenkielistä materiaalia. Myös Savonia-ammattikorkeakoulun kokoelmatietokannasta (http://aapeli.amkit.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=finnish&DB=local&…) voi hakea myös em. asiasanoilla kielirajauksen kanssa. Hakutuloksena on englanninkielisiä julkaisuja liittyen asiakastyytyväisyyteen. Lisäksi kannattaa hakea mm. asiasanoilla laboratoriot ja asiakkaat tai laboratoriot ja palvelut.

Aihetta edes jollakin tavoin sivuavia asiakastyytyväisyyteen liittyviä englanninkielisiä julkaisuja löytyy yliopistokirjastojen yhteistietokannasta Lindasta mm. hakusanoilla asiakkaat ja tyytyväisyys kielirajauksen kanssa. Hakua voi rajata vielä kolmannella hakusanalla palvelut. Hakutuloksena löytyy mm. seuraavia julkaisuja: Alan Dutka: AMA handbook for customer satisfaction, 1994; Chuck Chakrapani: How to measure service quality & customer satisfaction the informal field guide for tools and techniques, 1997; Nigel Hill: Customer satisfaction measurement for ISO 9000:2000, 2002; Veikko Virtanen: Principles for measuring customers satisfaction in testing laboratories, 1999. Hakusanoilla laboratoriot ja asiakkaat tai laboratoriot ja palvelut kielirajauksen kanssa hakutuloksena saadaan viittaus ainoastaan yhteen julkaisuun: Salmi, Teijo: Methods for testing laboratories to evaluate customer satisfaction and to enhance service quality, 1994.

Lehtiartikkelihakuja kannattaa tehdä em. hakusanoilla Arto –kotimaisten artikkeleiden viitetietokannasta ja Aleksista suomalaisten sanoma- ja aikakauslehtien artikkeliviitetietokannasta.

Hakuja viitetietokannoista Linda, Arto ja Aleksi voi tehdä kaupunginkirjaston työasemilta. Mikäli haluat lainata hakulistoista löytyviä julkaisuja, voit jättää niistä kaukolainapyynnöt esim. aikuistenosaston tietopalveluun. Aineiston etsimisessä kannattaa kääntyä myös yliopiston kirjaston puoleen. Kirjastossa on käytettävissä laaja joukko kotimaisia ja kansainvälisiä tietokantoja.