En tahtonnut löytää mitään kirjaa koko alueelta tästä aiheesta, arabialainen lääketiede. Eli löytyykö mitään edes englanniksi?

Kysytty

En tahtonnut löytää mitään kirjaa koko alueelta tästä aiheesta, arabialainen lääketiede. Eli löytyykö mitään edes englanniksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Islamilaisesta lääketieteestä on englanniksi mm. kirjat Ullmann, Manfred: Islamic medicine (1978), Khan, Muhammad Salim: Islamic medicine (1986) ja Rosenthal, Franz: Science and medicine in Islam : a collection of essays (1990). Lääkekasveista löytyy englanniksi mm. kirja Ghazanfar, Shahina A.: Handbook of Arabian medicinal plants (1994). - Arabialaisen lääketieteen historiasta voi lukea suomeksi mm. Sinikka Piipon Luonnonlääkeyrtit kirjan osasta 1 sekä kirjasta Eurooppa osa Ruumis ja sielu.