En saa kirjauduttua tähän uuteen printsysteemiin!(print.helkir) Hyväksyin vahvistuksen ja salasanakin on oikein, siitä huolimatta, se ei toimi! Mitäs nyt…

Kysytty

Hei.En saa kirjauduttua tähän uuteen printsysteemiin!(print.helkir)
Hyväksyin vahvistuksen ja salasanakin on oikein, siitä huolimatta, se ei toimi!
Mitäs nyt tehdään?!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omalta laitteelta tulostaminen on tosiaan aluksi harmillisen monimutkaista, sillä toimintatapa riippuu siitä, onko sinulla kirjastokortti vai ei. Ongelma voi olla myös sähköpostiosoitteessa.

Oletan, että olet rekisteröitynyt print.lib.hel.fi-sivulla ja luonut omat tunnukset? Jos on näin, niin tulostaaksesi sinun tarvitsee vain lähettää sähköpostiviesti, johon olet liittänyt tulostettavan dokumentin, osoitteeseen print.helkir@gmail.com. Vahvistusviestin jälkeen voit noutaa tulosteen mistä Helsingin kirjaston monitoimilaitteesta kirjautumalla siihen omilla tunnuksillasi. Jos tämä ei kuitenkaan onnistu, kannattaa kysyä asiaa suoraan lähimmästä kirjastostasi, jossa voidaan tarkistaa järjestelmässä olevat sähköpostiosoitteet.

Laitan tähän alle ohjeet omalta laitteelta tulostamiseen.

Tulostaminen omalta laitteelta

Jos sinulla on kirjastokortti, toimi näin:

  1. Jos käytät palvelua ensimmäistä kertaa, aktivoi palvelu kirjautumalla kirjastokorttisi numerolla ja nelinumeroisella PIN-koodilla joko kirjaston tulostimelle, asiakastietokoneelle tai tulostuspalveluun osoitteessa print.lib.hel.fi. Kirjautuminen johonkin näistä vaihtoehdoista vaaditaan ensimmäisellä käyttökerralla. Ensimmäisen kerran jälkeen tätä vaihetta ei tarvitse enää tehdä.
  1. Lähetä PDF- tai kuvatiedostoja (png, jpeg, bmp, tiff) sähköpostitse osoitteeseen print.helkir@gmail.com. Käytä lähettämiseen sitä sähköpostiosoitetta, jonka olet ilmoittanut kirjastokorttisi tietoihin. Voit tarkistaa sähköpostiosoitteesi tai vaihtaa sen kirjautumalla omiin tietoihisi osoitteessa Helmet.fi.
  1. Saat vahvistusviestin tulosteen saapumisesta tulostusjonoon.
  2. Sinulla on 24 tuntia aikaa noutaa tuloste. Saat oman tulosteesi kirjautumalla kirjaston tulostimelle kirjastokorttisi numerolla ja PIN-koodilla.

Jos sinulla ei ole kirjastokorttia, toimi näin:

  1. Rekisteröidy osoitteessa print.lib.hel.fi → Uusi käyttäjä.
  2. Saat sähköpostiisi vahvistusviestin.
  3. Vahvista sähköpostiosoitteesi vahvistusviestin linkistä. Käytä vahvistukseen luomaasi käyttäjätunnusta ja salasanaa.
  4. Lähetä PDF- tai kuvatiedostoja (png, jpeg, bmp, tiff) sähköpostitse osoitteeseen print.helkir@gmail.com. Saat vahvistusviestin tulosteen saapumisesta tulostusjonoon.
  5. Sinulla on 24 tuntia aikaa noutaa tuloste. Saat oman tulosteesi kirjautumalla kirjaston tulostimelle käyttäjänimelläsi ja salasanallasi.

Voit tulostaa maksutta 5 sivua kolmen kuukauden välein. Sen jälkeen tulosteet maksavat 0,40 € / sivu. Lisätulosteita varten voit ladata saldoa kirjaston asiakaspalvelutiskillä.