En ole löytänyt mistään äänitettä (CD-levy tai C-kasetti) seuraavasta laulusta: säveltäjä: Ahti Sonninen laulun nimi: 1. Lammaspaimen (kuuluu sarjaan 7 laulua…

Kysytty

Hei, en ole löytänyt mistään äänitettä (CD-levy tai C-kasetti) seuraavasta laulusta: säveltäjä: Ahti Sonninen laulun nimi: 1. Lammaspaimen (kuuluu sarjaan 7 laulua unkarilaisiin kansanrunoihin, Op.14 N:o 1) suomentaja: Otto Manninen ruotsinkielinen käännös: Joel Rundt

Nuotti minulla kyllä on, mutta haluaisin kuulla laulun laulettuna. Edes YouTubesta ei löydy kenenkään esittämänä. Voisitteko siis auttaa?
Jos äänite jostakin löytyisi, onkohan se kovin kallista saada sellaista äänitettä lainaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulusta on tehty kaksi äänitettä, molemmat hankalia tapauksia.
1. Itä-Helsingin Musiikkiopisto on vuonna 2004 julkaissut CD:n "Laulu onnesta" (HJSCD-07)
2. Kangasniemen osuuspankki julkaisi vuonna 1984 LP-levyn ja kasetin nimellä "Lauluja Otto Mannisen runoihin" (LPOP-1000).

CD löytyy HelMet-kirjaston kokoelmasta, mutta on juuri nyt lainassa (eräpäivä 4.10.2016). Siitä voi kuitenkin tehdä Tampereen kaupunginkirjastossa kaukolainatilauksen osoitteella http://luettelo.helmet.fi/record=b1748310~S9*fin. HelMet-kirjasto kaukolainaa maksutta, mutta Tampereella voi olla oma maksukäytäntö, joka selviää kirjastossa asioitaessa.

Heikki Poroila