En muista missä sadussa oli lintu, joka lauloi tienristeyksessä:"Kuivaa leipää! Kuivaa leipää!" ja "Piparkakkuja! Piparkakkuja!" Haluaisin löytää sen sadun,…

Kysytty

En muista missä sadussa oli lintu, joka lauloi tienristeyksessä:"Kuivaa leipää! Kuivaa leipää!" ja "Piparkakkuja! Piparkakkuja!" Haluaisin löytää sen sadun, osaatteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Z.Topeliuksen sadussa "Parempi tie" luutamummon lapset ovat kaupunkimatkalla ja joutuvat tienristeykseen. Toisen tien varrella laulaa leppälintu: "Kuivaa leipää!" ja toisen tien varrella varis raakkuu: "Rinkilöitä, piparkakkuja!"

Satu sisältyy mm.Topeliuksen sarjaan "Lukemisia lapsille", osa V