En muista kirjan nimeä enkä kirjailijaa. Voisinko saada silti apua? Teos oli kaunis kuvakirja. Tarinassa oli köyhä nuoripari ennen joulua. Molemmat tahtoivat…

Kysytty

En muista kirjan nimeä enkä kirjailijaa. Voisinko saada silti apua? Teos oli kaunis kuvakirja. Tarinassa oli köyhä nuoripari ennen joulua. Molemmat tahtoivat ostaa toiselle lahjan, mutta rahaa ei ollut. Naisella oli uskomattoman pitkät kauniit hiukset, miehellä perintökello. Joista molemmat olivat ylpeitä. Nainen möi hiuksensa voidakseen ostaa miehelle lahjaksi vitjat kelloon. Mies möi kellon voidakseen ostaa vaimolleen kauniin ja kalliin hiussoljen. Tarina oli kerrottu kauniisti siitä rakkaudesta jota kumpikin tunsi toistaan kohtaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä on varmaan O. Henryn kertomus

Tietäjien lahja

joka on ilmestynyt v. 1979 suomennettuna samannimisessä kokoelmassa, kustantaja Karisto.

Kirjasta on myös kuvakirjaversio, jota luultavasti olet hakenut

Henry, O.
Tietäjien lahja / kuv. Lisbeth Zwerger. - WSOY, 1984.
ISBN 951-0-12429-X

Tietoja kirjan saatavuudesta pääkaupunkiseudulla
http://www.helmet.fi/search~S9*fin?/ahenry%2C+o*/ahenry+o*/-3%2C0%2C0%2…-