Otsikko
En löytänyt internetistä uutisia Joensuussa olleista yleisistä saunoista, jollainen on toiminut väitteen mukaan mm.Merimiehenkadulla 1950-luvulla. Mistä…

Kysytty

En löytänyt internetistä uutisia Joensuussa olleista yleisistä saunoista, jollainen on toiminut väitteen mukaan mm.Merimiehenkadulla 1950-luvulla.
Mistä löytyisi asiaan liittyviä mahdollisia valokuvia ja tietoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Heikki Laitinen on kirjoittanut artikkelin Joensuun yleisistä saunoista sanomalehti Karjalaiseen 31.1.1993. Siinä on mainittu Merimiehenkadun yleinen sauna, joka sijaitsi nykyisen kirjastotalon tontilla, ja saunarakennuksesta on myös kuva ulkopuolelta. Saunaliikkeen perusti torikauppias Ville Asikainen poikansa Einon kanssa, joka jatkoi yritystä isänsä jälkeen. Saunan pito loppui 1960-luvulla, kun saunat yleistyivät kerrostaloihin.

Lähde: Artikkeliviitetietokanta Käkönen: http://kakonen.jns.fi/aineistohaku.html